Dijital pazarlamanın hukuksal boyutunu, dijital ortamda gerçekleşen pazarlama hizmetlerinin ve faaliyetlerinin toplumsal düzenin korunması, hakların ve yükümlülüklerin belirlenmesi için yasaların oluşturulması, yorumlanması ve uygulanması hususlarında ele alabiliriz. Kişisel veriler, telif hakları, tüketici hukuku, rekabet hukuku gibi uzmanlık alanlarını ilgilendiren dijital pazarlama hukuku, günümüzde kendine yeni bir konum aramaya çalışmaktadır.
Dijital pazarlama faaliyetleri sırasında müşteri ve potansiyel müşterilerin kişisel verileri toplanır ve işlenir. Bu da müşteri verilerinin gizliliğinin ve güvenliğinin sağlanması için hukuki yükümlülükler doğurur. Hukuk, kişisel verilerin toplanması, işlenmesi ve saklanması ile ilgili düzenlemeler getirerek, dijital pazarlama profesyonellerinin müşteri verilerini yasalara uygun bir şekilde yönetmelerini sağlar. Kişisel verilerin pazarlama aşamasında doğması muhtemel ihtilafların çözülmesinde bu konuda deneyimli hukukçuların danışmanlığına ihtiyaç vardır.
Dijital pazarlama süreçleri, müşterilere ürün ve hizmetlerin sunumu ve satışını içerir. Bu nedenle, tüketici hakları da her iki taraf adına önemli bir hukuki konudur. Tüketici hakları yasaları, haksız ticari uygulamalar ve tüketiciyi koruyan diğer önemli düzenlemeleri içerir. Dijital pazarlamacıların tüketici haklarına uygun hareket etmeleri gereklidir. E-ticaret sitelerinde verilen hizmetler konusunda, Tüketiciyi Koruma Kanunu ve Mesafeli Sözleşme Yönetmeliği gibi mevzuatlar kapsamında Tüketici Hukukunda titiz olunması gerekir.
Dijital pazarlamanın ihtiva ettiği içerik oluşturma ve dağıtım ile ilgili konularda telif hakları önemli bir konudur. İçerik, metin, görseller, videolar, grafikler ve diğer materyaller telif haklarına tabidir. Dijital pazarlamacılar, telif haklarına saygı göstermek ve yasal olarak kullanılabilecek içerikleri kullanmak zorundadır. Telif hakları ihlalleri hukuki sonuçlara yol açacaktır. Kendi yayınını yapan bir içerik üreticisi, diğer yayın organlarından izinsiz olarak kullandığı içerikler konusunda çeşitli hukuki yaptırımlara boyun eğmek zorunda kalır.
Dijital pazarlama faaliyetleri, iş ortaklıkları, reklam anlaşmaları ve diğer işlemler için sözleşmeleri gerektirebilir. Hukuki açıdan sağlam ve adil sözleşmelerin hazırlanması, her iki tarafın haklarını ve yükümlülüklerini koruyan bir temel oluşturur. Sözleşme Hukukunun iyi uygulanması ve ihtilaf durumunda gerekli çözümlerin üretilmesi gerekir.
Dijital pazarlama, reklamcılığın önemli bir parçası olduğundan reklamların içeriği ile sunumu çeşitli yasal düzenlemelere tabidir. Dijital pazarlamacılar, reklamların yasalara ve sektörel düzenlemelere uygun olmasını sağlamak zorundadır.