SEM Rush ve Google Analytics Farkı

Dijital pazarlama alanında en çok sorulan sorulardan biriside, SEM Rush ve Google Analytics arasındaki farkın ne olduğu konusundadır. Ücretli olan SEM Rush ile ücretsiz olan Google Analytics nedir, kısaca üzerinde durmak, her iki pazarlama aracı arasanda ne tür farklar olduğu konusunda daha net bir fikir verecektir.

SEM Rush Nedir?
SEM Rush, dijital pazarlama alanında web sitesinin organik arama performansı hakkında zengin veriler sağlayan ve güçlü rekabet analizleri yapan bir yazılım aracıdır. Rakipleri arasında en çok tercih edilen ve ücretli olan SEM Rush, onlarca araç içeren geniş bir platformdur. Anahtar Kelime Araştırması, Anahtar Kelime Sıralaması Takibi, SEO Denetimleri, Rakip Analizi olmak üzere 4 temel amacı bulunmaktadır. SEM Rush konusunda detaylı içeriğe buradan ulaşabilirsiniz.

Google Analytics Nedir?
Google Analytics, en çok kullanılan ve arama motorlarının babası olan Google’ın kendi verileri ve ilgili web sitesinin üzerinden sitenin gerçek performansını anlamalarına yardımcı olmak adına hazırlanmış yazılım aracıdır. Google sahasında birçok değişkenle beraber site ve arama analizlerini izleyebileceğiniz temel fonksiyonları içerir. 

SEM Rush ve Google Analytics Farkı Nedir?

Google Analytics, geniş çaplı e-ticaret sitelerinden, blog web sitelerine kadar tüm web siteleri için sitenin performansını izleme, ziyaretçi davranışları ve ziyaretçilerin demografik bilgileri, pazarlama kampanyalarının yatırım getirilerini ölçme gibi birçok özelliği ücretsiz olarak sunmaktadır. 

SEM Rush ise ücretli bir şekilde daha profesyonel çözümler sunarak, Google Analytics’in yetemediği geniş çaplı pazarlama hedeflerinde devreye girmektedir. Google Analytics’den en önemli farkı rakip analizi yaparak pazarlama yapan tarafa güçlü analizler ortaya çıkarmasıdır. Bunların dışında bilindiği üzere, Google’da anahtar kelime sıralamanızı izleme, ilgili web sitesinin SEO denetimlerini çalıştırma gibi özellikleri mevcuttur. SEM Rush, SEO Denetimlerini iyi bir biçimde uygularken, Google Analytics SEO denetimleri için kullanılmaz.

Google Analytics’in avantajları arasında verileri web sitesi ve kendi arama motorları üzerinden değerlendirdiği için sağlam bir analiz çıkarması söz konusudur. Google Analytics belirli noktalarda özellikle rakip analizlerinde yetersiz kaldığı için SEM Rush gibi detaylı analiz yapan SEO aracına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu sebeple iki yazılım aracını birleştirdiğiniz zaman tam anlamıyla bir dijital pazarlama süreci yürütülmüş olmaktadır.

SEM Rush’ı ücretsiz olarak deneyebileceğinizi hatırlatarak kaydolup bazı özelliklerini kullanarak Google Analytics ile uygulamalı olarak kıyaslayabileceğinizi hatırlatmak isteriz.

Önerilen yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir