Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, tüketicilere ulaşmak adına ürün ve hizmetleri pazarlamak için dijital kanalların kullanılmasını ifade eder. Dijital pazarlama, geleneksel pazarlama ile aynı ilkeleri içerir fakat pazarlama disiplininin bilgi sistemleri ile iç içe geçmesiyle uygulamada geleneksel pazarlamadan ayrılabilir. Dijital pazarlama, web sitelerinin, mobil cihazların, sosyal medyanın, arama motorlarının ve diğer benzer kanalların kullanımını içerir.

Geleneksel pazarlama, basılı (gazete ve dergiler) ve yayın reklamları (TV ve radyo) yoluyla yapılırdı. Bugün hala var olan bu pazarlama kanallarına, daha etkili olan dijital pazarlama kanalları da eklendi. Şirketler genellikle stratejilerinde geleneksel ve dijital pazarlama tekniklerini birleştirirler.

Dijital pazarlama kanallarını kısaca ele alırsak,

Web Pazarlama,
İçerik Pazarlama,
Sosyal Medya,
Video Pazarlama,,
SMS ve E-Mail Pazarlama,
Bağlı Kuruluş Pazarlaması.

KPI Nedir?

KPI’lar, şirketlerin uzun vadeli performansını rakipleriyle karşılaştırarak ölçebilecekleri ölçülebilir yöntemlerdir. Geleneksel pazarlamacılarda olduğu gibi dijital pazarlamacılarında temel performans göstergelerini KPI kullanırlar. Buna kurumsal stratejiler, finansal hedefler ve başarılar, operasyonel faaliyetler ve hatta pazarlama kampanyaları dahil olacak şekilde yürütülür.

Dijital Pazarlamada KPI nerelerde kullanılır?

KPI, tıklama ve dönüşüm oranlarını ölçmek için sıkça dijital pazarlama dünyasında kullanılır. Şirketler, e-posta dağıtımlarında kaç tıklamanın gerçekleştiğini anlamak için KPI’yı kullanabilir. Bu, bir e-postayı açan ve bir satışı tamamlamak için bir bağlantıya tıklayan kişilerin sayısını içerir. Bu veriler doğrultusunda bugün hala mail ile pazarlama yöntemleri uygulanmaya devam etmektedir. Dönüşüm oranlarını ölçmek içinde kullanılan KPI daha çok mesaj promosyonlarına odaklanır. Bu uygulama, tüketicilerden promosyon dönemi sona ermeden önce bir ürün veya hizmet satın almak gibi belirli eylemleri gerçekleştirmelerini ister. Şirketler, başarılı taahhütleri yapılan toplam istek sayısına bölerek dönüşüm oranını belirleyebilir.

Pazarlamacılar, bir şirketin web sitesini kaç kişinin ziyaret ettiğini izlemek için web sitesi trafiklerini izlemek için KPI metriklerini kullanırlar. Kurumsal işletmeler web sitesinin, tasarımının ve yapısının satışa katkı sağlayıp sağlamadığını anlamak için kullanabilmektedirler. Ayrıca sosyal medya trafiğini analiz etmek için de KPI kullanılır. Kaç kişinin kurumsal sosyal medya profilleriyle etkileşime girdiğini izleyerek ve beğeniler, takipler, görüntülemeler, paylaşımlar veya diğer ölçülebilir işlemler dahil edilerek analiz edilir.

Bir dijital pazarlama uzmanında olması gereken nitelikleri bulabileceğiniz sayfamıza buradan ulaşabilirsiniz.

Kaynaklar

Pazarlama 5.0, Philip Kottler, 2022
Investopedia, Adam Barone, 2023

Önerilen yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir