Dijital pazarlamanın son yıllarda önem kazanmasıyla dijital pazarlama araçlarında kızışan rekabetinde artışı birçok SEO aracını ortaya çıkarmıştır. Google Analytics başta olmak üzere SEM Rush, Ahrefler, SpyFu gibi birçok pazarlama yazılımı kendi aralarında bir rekabet içerisine girmiştir. Bunlar arasında adında casus bulunan iddialı bir organik arama aracı olan SpyFu, piyasaya iddialı bir şekilde girmiştir. SpyFu’yu cezbeden özelliklere gelmeden önce, SpyFu ne işe yarar?, SpyFu’yu kullanmalı mıyız?, SpyFu özellikleri nelerdir? gibi soruları merak ediyorsanız yazımızın devamını mutlaka okuyabilirsiniz.
SpyFu Nedir?
Michael Roberts tarafından 2005 yılında Velocityscape firması adında kurulan SpyFu, dijital pazarlama alanında firmaların çevrimiçi aramalarındaki performanslarını artırmak adına kullanılan bir yazılım uygulamasıdır. 13 yıllık Google verilerini veritabanında tutarak işlem yapan SpyFu, anahtar kelimeleri araştırmak ve rekabet konusunda istihbarat sağlama aracı olarak hizmet vermektedir.
Adında geçen Spy (Casus) kelimesi ile dijital pazarlama alanında rekabet içerinde bir istihbarat aracı olarak görev yaptığını ima etmek ve böylece anahtar kelimeleri bir istihbaratçı benzetmesi ile görev edindiğini belirtmek adına adına konulmuştur. İsmen, keylogger programı gibi algılansada öyle bir konu söz konusu değildir.
SpyFu Kullanmalı mıyız?
SpyFu, sektörün öncülerinden SEM Rush’a göre daha düşük fiyatlandırma ile hizmet verirken, bazı özelliklerindende yoksun olduğunu belirtmek gerekir. Backlink analizleri konusunda rakiplerine göre daha zayıftır. Bunların yanında organik arama ile yeni anahtar kelimler bulma konusunda oldukça başarılı olmakla beraber yukarıda belirttiğimiz gibi Google’ın 13-14 yıllık geçmişine ait tüm verileri barındırarak geniş bir zaman diliminde analizler çıkarmaktadır. Google Analytics’den ayıran bariz farkı ise rekabet analizi ile tam bir pazarlama hizmeti vermektedir. Ahrefs ve SEMrush ayda en az 99$’a bir ücret talep ederken, SpyFu’ya aylık 39$’dan başlayan fiyatlarla tarifelendirmektedir.
SpyFu Özellikleri Nelerdir?
SpyFu’nun özelliklerinden ana başlıklar halinde belirtmek gerekirse, SEO Araştırması, PPC Araştırması, Backlink Araştırması, Rekabet Analizi, Anahtar Kelime Araştırması gibi temel özellikler yer almaktadır. Ücretli dijital pazaralama yazılımları arasında yer alan SpyFu’yu edinmeniz için en önemli faktörler arasında güçlü rekabetçi anahtar kelime analizi yapmak ve rakiplerine göre uygun fiyatlandırma yer almaktadır.