E-Ticaret Sitelerinde Olması Gereken Yenilikler

E-ticaret sistemleri her geçen gün gelişmekte ve büyümekte iken birçok yenilik belirli tıkanıkları aşarak daha da hızlı ve kolay alışverişin yolunu açmış, müşteriyi kazanmak adına çok şey katmıştır. Evrimini devam ettiren e-ticaret dünyası her açıdan gelişmelere uyum sağlayarak büyümeye devam etmektedir.

Kurumsal firmalar başta olmak üzere eksik yanlarını düşündüğümüzde, müşteri memnuniyetini de öne çıkartabilecek birkaç yeniliğin e-ticaret kullanımını ve firma açısından müşteri kazanımını arttıracak birkaç özellikten bahsedelim;

– Siparişe Sonradan Ekleme Yapabilme

Genellikle çoğu e-ticaret sitesinde sipariş verildikten sonra mevcut siparişe yeni ürün ekleme seçeneği yer almamaktadır. Bu da siparişi iptal ederek tekrar sipariş verme zorunluluğunu doğurmaktadır. Bu durumda hem iade işlemleri açısından firmaya, hem de müşteri açısından alım yapma zorluğu ortaya çıkmakta.

Mevcut siprarişe ekleme yapabilmek, müşteri tarafında daha fazla ürün ekleme ve satın alma kolaylığı sağlarken, satıcı firma tafaından müşterinin vazgeçmesi nedeni ile yaşanan kayıp, iade işlemleri sürecinde iade faturası kesmesi ve ödeme yapması gibi zorluklar düşünüldüğünde her iki taraf için büyük avantaj sağlamaktadır.

– Faturanın Paketle Gönderilmeme Seçeneği

Başka birisine hediye satın almak isteyenlerin sürekli karşılaştığı sorunlardan birsi faturanın ve faturada yer alan ürün meblağının teslim alan kişi tarafından görünmesidir. Bu sebeple hediye üzerine faaliyet gösteren e-ticaret siteleri dışında alışveriş yapmak mümkün olmamaktadır. Özellikle kurumsal firmaların web sitelerinde bu yönde bir opsiyon sunulması hem müşteri hem firma açısından bir teşvik yaratacağı kuşkusuzdur.

Amazon’un bir seçenek olmasada verilen tüm siparişlerde faturayı paketle göndermek yerine hesap sahibine dijital ortamda sunması hediye alacak kişiler açısından oldukça cezbedici olmaktadır. Ayrıca kağıt tasarrufunuda düşünürsek yakın zamanda yaygınlaşacağını ümit etmekteyiz.

– Değişim Sistemi

E-ticaret sitelerinden alınan ürünlerin değişimi genellikle yapılmamakta bunun yerine iade prosedüründen sonra yeniden sipariş verilerek uzun bir yol olarak dolaylı değişim süreci uygulanmaktadır. Bu da bir çok müşterinin zorlandığı konulardan birisidir.

Son yıllarda kurumsal firmaların değişim ve iade seçeneklerini mağazadan yapılması sağlanarak kısmen bir kolaylık sunsada, kargo firmaları üzerinden anlaşma sağlanarak yeni ürün ile iade ürünün değişimine olanak tanıması büyük bir avantaj sağlayacaktır. Satıcının kargo firması ile değişim yapılacak ürünü göndererek müşteriye teslimatı sırasında iade ürünü de kargo yetkilisi tarafından aldırması sağlanan sistemlerin örneğine dünyada bir kaç bölgede rastlamak mümkün…

Önerilen yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir